Thursday, September 2, 2010

Aku Difitnah?

Apa lah salah diriku..
sehingga aku difitnah...
apa lah salah diriku..
sehingga aku ditipu...
apa lah yang telah ku buat...
sehingga orang salah tanggapan terhadap diri ku?

aku tak mencuri...
aku tak rompak...
aku ikut arah tuan dan tidak menyakitkan orang lain...
tidak pernah ku berniat melukakan hati kawan...

sekiranyer aku tersilap...
ku minta ampun dan sembah sujut....
ku bertanya apayang boleh ku perbaiki....
adakah itu tidak cukup...
aku tersiksa...

niat ku untuk hidup gembira...
niat ku untuk hidup aman...
ku tak berniat untuk hidup bermusuhan...
ku ingin bebas daripada fahaman kuno...
ku ingin kekalkan tradisi, adat dan nilai murni....
ku ingin kan keamanan...
ku ingin kan kemerdekaan...

Merdeka dari diskriminasi...
merdeka dari kronisasi...
merdeka dari illusi...
merdeka dari sebarabg bentok yang membahagikan kita... manusia sejagat...

No comments: